RAMAZANDA KEYFİ OLARAK TUTULMAYAN ORUCUN KAZASI GEREKİR Mİ?

RAMAZANDA KEYFİ OLARAK TUTULMAYAN ORUCUN KAZASI GEREKİR Mİ?

RAMAZAN'DA KEYFİ OLARAK TUTULMAYAN ORUCUN KAZASI GEREKİR Mİ?

Soru: Selamun aleykum hocam. Ramazanda bir kimse iki günü için bilerek niyet etmeyip bu iki gün hiç oruç tutmasa, Ramazandan sonra bu iki günü kaza mı etmesi gerekir? Hayırlı Ramazanlar.

Cevap: Ve aleyküm selam

Oruç, şu ayeti kerime ile ümmete farz kılınmıştır:
 
"Ey iman edenler! Sizden evvelki (ümmet)lere yazıldığı gibi, sizin üzerinize de oruç yazıldı (farz kılındı). Ta ki, korunasınız." (Bakara 183)
 
Her kim, bir farzı mazeretsiz olarak vaktinde yerine getirmeyip ileriye tehir ederse, büyük günaha girmiş olur.
Bu borcu ödemedikçe de günah katlanarak yazılmaya devam eder.
 
Son zamanlarda, hafta sonu denize ya da pikniğe gidebilmek için orucunu askıya alıp niyetlenmeyen gençler işitiyorum.
Vallahi bunları iki ayaklı insan şeytanları kandırıyor. Kimin bu teklifi yapan bir arkadaşı varsa, o düşmanıdır bilsin!
 
Keyfi olarak oruca niyetlenmemiş kişi, bayramdan hemen sonra kazaya niyet ederek orucunu tutacak ve peşinden de vazifesini geciktirdiği için Allah'a tövbe edecektir...
 
Orucun kazasının delili şu ayeti kerimedir:
 
"O size farz kılınan oruç, sayılı günlerdir. O günlerde sizden kim hasta, yahut seferde olur da oruç tutmazsa, tutamadığı günler sayısınca, sıhhat bulduğu veya yolcu olmadığı başka günlerde oruç tutar. Fazla ihtiyarlık veya ağır hastalık gibi sebeplerle oruç tutmaya gücü yetmeyenler üzerine, bir yoksul doyuracak kadar fidye vermek lâzımdır..." (Bakara 184)
 
Şimdi de bu gevşek adamın kaçırdığı mükafata bakalım:
 
Resulullah aleyhisselatü vesselam buyurdu:
 
“Her kim ruhsatsız ve hastalıksız olarak Ramazan'da bir günün orucunu tutmazsa, bütün bir ömür oruç tutsa da onu ödemiş olmaz.” (Tirmizi, Savm, 27; Ebu Davud, Savm, 38; İbni Mace, Sıyam, 14)